Diete

Cât costă să mânânci sănătos și ce presupune asta?

Te-ai întrebat vreodată cât costă să mânânci sănătos și ce înseamnă acest lucru? Care alimente sunt considerate sănătoase și care trebuie excluse?

Trăim în secolul în care stilul de viață sănătos este din ce în ce mai discutat prin toate canalele media. Indiferent că citești despre asta online sau auzi la radio sau tv, ori că citești asta în presa tipărită este subiectul cel mai controversat.

Pe noi toți ne interesează cum să ne menținem sănătoși și cum să ținem la distanță fel și fel de boli care vin la pachet cu mancatul haotic.

Specialiștii ne recomandă o serie de alimente care nu ar trebui să ne lipsească din alimentație!

Cât costă să mânânci sănătos – listă alimente

1.Legumele

Legumele sunt alimentele care nu trebuie să lipsească de la absolut nicio masă. Fie că este vorba de salate, garnituri, ciorbe sau supe, acestea sunt extrem de sănătoase și de necesare organismului pentru o bună funcționare. Legumele sunt pline de vitamine atât de necesare corpului nostru. Pe timpul verii și toamna, ele nu reprezintă o problemă atât de mare din punct de vedere financiar, însă iarna și la începutul primăverii, acestea devin chiar foarte costisitoare. Multe gospodine le evită strict din punct de vedere financiar.

 

 

 2. Fructele

Acestea sunt de asemenea alimente care nu trebuie să lipsească din alimentația noastră. Orice medic recomandă consumul de 2 porții de fructe proaspete în fiecare zi pentru un echilibru al organismului. Fructele din cele mai diverse sunt chiar costisitoare, mai ales fructele de pădure, cireșele, vișinele sau căpșunile. Cu toate astea, trebuie să facem un efort și să le consumăm zilnic. Vitaminele și antioxidanții pe care fructele ni le oferă nu pot fi înlocuite de niciun supliment alimentar cu același succes.

 

 

       3. Peștele

Peștele este un aliment extraordinar pe care natura ni l-a oferit în dar. Doctorii ne recomandă consumul de pește de 2 ori pe săptămână pentru a ne asigura de necesarul de omega și uleiuri esențiale de care organismul nostru are nevoie. Anumite sortimente de pește pot fi chiar foarte scumpe, motiv pentru care un procent mic al populației din România îl consumă. Cu toate astea, cei care iubesc carnea de pește, adoră și carasul sau crapul, pește care poate fi mai accesibil buzunarului.

 

       4.Nucile și semințele

 

 

O gamă variată de nuci, semințe de in de dovleac sau de alte feluri ne-a oferit natura pentru organismul nostru. Acestea, consumate cu regularitate, aduc un aport vizibil sănătății noastre. Deși miezul de nucă este foarte scump,  mulți dintre noi avem bunici la țară și îl putem procura mai ușor. Supermarketurile sunt acum pline ochi de divere semințe, ambalate unie sau amestec. Dacă te ține buzunarul poți avea acces chiar și la produse care nu se cultivă la noi în țară, dar foarte sănătoase.

 

     5.Cerealele integrale

Deși nu este nevoie de ele în exces și nu neapărat la fiecare masă, mulți dintre noi le consumăm în exces și nu ținem cont de sursă. Doctorii recomandă însă evitarea carbohidraților în schimbul carbohidraților complecși care se găsesc doar în cerealele integrale. Acestea nu fac parte din categoria alimentelor extrem de scumpe, însă o pâine integrală este dublu la preț față de o pâine albă complet nesănătoasă și atât de dăunătoare organismului.

    6. Proteinele animale

Nu în ultimul rând, organismul nostru are nevoie și de o sursă sănătoasă de proteine. Deși nu este recomandat să le consumăm în exces, proteinele animale gen lactate carne, ouă sunt recomandate în porții mici.

Circa 200 de grame la o masă. Acestea trebuie consumate alături de legume în stare crudă sub formă de salate sau fierte/coapte sub formă de garnitură. Medicii mai recomandă alături de ele și 45-50 de grame de carbohidrați complecși, de exemplu pâine integrală sau grâu întreg. Frucele sunt recomandate ca și gustare între mese în prima parte a zilei. Dintre cele două gustări recomandate zilnic, una trebuie să fie cu fructe și una cu semințe.

La urma urmei, sănătatea costă și asta pentru că societatea se îndreaptă cu pași repezi spre un dezastru natural. Legumele și fructele nu mai reprezintă cea mai sigură și simplă formă de hrană, accesibilă oricărui om harnic, ce își cultivă pâmântul.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *