Diete

Dieta ketogenică și riscurile la care te expui atunci când o urmezi

Dieta ketogenică a făcut furori în rândul persoanelor care doresc să piardă în greutate. Câți dintre ei știu cu adevărat că aceasta are și riscuri?

În dieta ketogenică avem voie să consumă următoarele grupe de alimente:

-Grăsimile în dieta ketogenică:

  • alune de pădure, migdale crude, alte tipuri de semințe și nuci, uleiuri vegetale de in, cocos, cânepă, macadamia, germeni de grâu, avocado, nuci, semințe de dovleac, măsline, porumb, semințe de struguri etc. , smântână fermentată, unt, avocado, cocos, slănină, măduvă, creier, ficat.

– Proteinele:

  • carne de vită, porc, oaie, pește, brânzeturi fermentate, concentrate proteice cu absorbție lentă și/sau aminoacizi, ouă. Vei mai avea proteine și in alunele de padure, nuci, migdale.

– Fibrele și carbohidrații:

  • salată, legume fibroase cu conținut mic de carbohidrați: spanac, brocoli, varză, ceapă, usturoi, ardei kapia, fasole verde, castraveți, roșii (în cantități limitate), citrice- doar în anumite momente și în cantități limitate. Alunele de padure, nucile și migdalele conțin și o cantitate însemnata de fibre. Fibrele pot figura în tabele drept carbohidrați, dar nu pot fi digerate de către organism.

Cum mâncăm în dieta ketogenică?

În dieta ketogenică numărul meselor va trebui să fie de cel puțin 4 pe zi. Foarte important este să nu sari peste mese, cel puțin până corpul tău se va obișnui să ardă grăsimi pentru energie.

Pentru a reuși să slăbești, numărul caloriilor va trebui să fie cu aproximativ 500 de unități dub nivelul de menținere în dieta ketogenică.

De preferat este să ai acasă numai alimenente permise și să le iei cu tine la pachet pentru următoarea masă.

Carbohidrații în dieta ketogenică vor trebui menținuți în limita a 30-50 grame pe zi. Fibrele de asemenea menținute în limita a 20-30 de grame pe zi. Pare greu, dar nu este imposibil.

La proteine discuția este puțin mai lungă. Acestea sunt foarte necesare pentru că în primul rând mențin masa musculară. Asigură o senzație de sațietate mai mare, ard caloriile în procesul de digestie, este foarte puțin probabil să fie transformate în grăsimi, chiar dacă sunt consumate în exces. În dieta ketogenică vei avea nevoie de 1-1,5 grame de proteină pentru fiecare gram de masă corporală ideală, incluzând și sursele vegetale.

Grăsimile în dieta ketogenică sunt și ele importante. La fiecare masă trebuie să consumi proteine și grăsimi.  Cantitatea de grăsimi se calculează în funcție de numărul total de calorii permise pe zi, din care se scad caloriile acoperite de proteine și cele acoperite de carbohidrați. Ideal este să consumi o cantitate de grăsimi în grame, cel puțin egală cu cea de proteine. Singurul moment în care nu este recomandat să consumi grăsimi este după antrenamentul cu greutăți.

Alimente interzise în dieta ketogenică:

-orice fel de cereale și produse derivate (fulgi, paste, pâine)

-porumb, cartofi, fructe (cu câteva excepții)

-lactate nefermentate (pot contine lactoză, zahărul din lapte)

-miere

-zahăr

-băuturi carbogazoase

-alcool.

Cum te pregătești pentru dieta ketogenică?

Înainte să te apuci de dieta ketogenică trebuie să îți faci un set de analize medicale. După ce te asiguri că analizele medicale sunt ok, poți trece la pasul următor.

Apoi achiziționează-ți un cântar pentru alimente cu o precizie de 1 gram. Acesta îți va fi foarte util în primele săptămâni. Testele de urină „Ketodiabur” îți vor arăta nivelul de cetoză din corpul tău. Folosește un tabel cu conținutul alimentelor pe care să îl ai tot timpul la îndemână.

Dacă după patru săptămâni nu ai rezultate și te simți în continuare fără energie deși ai respectat regulile înseamnă că trebuie să o întrerupi și să cauți o variantă mai echilibrată. Succes!

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns