Diete

Dieta macrobiotică. Principiile dietei și grupele de alimente permise

Dieta macrobiotică a fost concepută de un filosof de origine japoneză pe nume George Ohsawa. Acesta a promovat ideea abordării holistice a sănătății și a stilului de viață. Acesta consideră că ideea de dietă implică alimentație sănătoasă, exerciții fizice, meditație, dar și concentrarea pe energia yin și yang. Această energie se găsește în anumite alimente.

Această dietă se focusează pe includerea în alimentație a produselor organice, crescute local, de sezon. Ca și grupe de alimente recomandate avem următoarele:

  • 40-60% din alimentele consumate  trebuie să fie cereale integrale (orez sălbatic, mei, ovăz, secară);
  • 20-30% trebuie să fie fructe și legume;
  • 10-25%  trebuie să fie fasole și alte leguminoase și derivate: tofu, miso, tempeh, alge.
  • se mai pot include ocaziona la mesele de zi cu zi și murături, nuci, semințe, pește, fructe de mare și carne slabă albă.

Pe lângă alimentele permise de dieta macrobiotică, aceasta necesită și un anumit stil de viață sau o anumită abordare vis a vis de mâncare. Aceste principii se referă la faptul că mănânci doar când ți-e foame și mesteci încet, fără grabă.

 5 Reguli importante în dieta macrobiotică

  1. Mâncarea se gătește și se păstrează numai în recipiente de lemn, porțelan sau sticlă!
  2. Nu se folosesc cuptorul cu microunde sau cel electric!
  3. Apa de băut și cea folosită la gătit trebuie purificată!
  4. Nu se consumă băuturi acidulate, artificiale, cu cofeină și nici alcool!
  5. Păstrează-ți o atitudine calmă întotdeauna!

Dieta macrobiotică este un început bun în reglarea alimentației. Pentru a aduce schimbări organismului tău și pentru a elimina reziduurile acumulate în zeci de ani, acordă-ți minimum 12 luni de hrană curată.

Această dietă reprezintă un mod de viață. Alegerea hranei în funcție de sezon, întotdeauna naturală, cât mai puțin preparată termic poate aduce beneficii stării de sănătate, siluetei și acuității mentale. Condiția primordială este ca acest lucru să devină un stil de viață.

Important!

Nu are rezultate dacă o privești ca pe o dietă de urmat pe o perioadă scurtă de timp!

Atenție, dietele nu funcționează, pentru că, dacă ar funcționa așa cum ne așteptăm noi, toți am fi perfecți și frumoși!

Procurarea cerealelor nemodificate genetic și integrale ar putea fi o provocare în zilele noastre, iar urmarea dietei cu o altfel de informație nu știu cât de bine aduce stării de sănătate!

Când vorbim despre acestă dietă, noi, europenii, o clasăm ca o metodă de detoxifiere. În Japonia, ea reprezintă un mod de viață. Diferența este uriașă între cele două atitudini!

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *