Diete

Dieta oloproteică – varianta îmbunătățită a dietei ketogenice!

La fel ca toate dietele de slăbire, dieta oloproteică are nevoie de consiliere medicală pe tot parcursul ei. Aceasta nu este compatibilă cu oricine!

Supranumită și dieta Blackburn, aceasta este una dintre variantele dietei ketogenice. Are ca principiu de bază inducerea cetozei bazate pe mese substitutive realizate prin preparate proteice și fibre completând cu suplimente minerale și cu vitamine.

Această dietă este recomandată în special persoanelor obeze care au de slăbit foarte multe kilograme.

Dieta oloproteică – ciclul de 21 de zile

Este în principiu bazată pe lichide, iar alimentele sunt împărțite astfel:

  • 2 shake-uri de înlocuire a meselor, pe bază de proteine din zer și apă.
  • 1 masă pe zi la alegere dintre prânz și cină, care să conțină carne sau pește însoțite de legume fibroase, precum spanac, fenicul, sparanghel etc. .
  • 2 gustări tot pe bază de shake-uri integrate cu fibre, minerale și vitamine.

Dieta oloproteică este una destul de restrictivă fiind hipocalorică. Aceasta îți permite consumarea a aproximativ 800 de kcal într-o zi.

În perioada de 21 de zile ai voie să consumi strict alimentele enumerate mai sus, renunțând aproape complet la carbohidrați și la lipide.

Alimente permise în dieta oloproteică

Carnea – piept de pui, piept de curcan, carne de vită

Peștele – știucă, plătică, lup de mare, calcan, biban de mare, sepie, ton, somon afumat, calamar, caracatiță, cod, crustacee.

Legume – sparanghel,spanac, salată, fenicul, sfecla, anghinare, dovlecei, vinete, varză, ciuperci, țelină, cicoare, napi, ridichi, andive, rucola, castraveți etc.

Condimente – 2 lingurițe de uei de măsline pe zi, lămâie, oțet, dar nu oțetul balsamic, usturoi, ceapă, oregano, piper.

Dieta oloproteică – alimente interzise

  • pâine
  • orez
  • cartofi
  • roșii
  • morcovi
  • fasole
  • năut
  • mazăre
  • linte
  • fructe
  • produse lactate (orice tip de brânză sau cremă de brânză, mozzarella)
  • sucuri
  • alcool
  • băuturi și siropuri carbogazoase
  • dulciuri de orice fel

După cele 21 de zile, se vrea a se reveni treptat la o alimentație variată și echilibrată. Carbohidrații trebuie reintroduși puțin câte puțin. Evitați consumarea proteinelor și a carbohidraților la aceeași masă.

Ce simptome dezvolți în timpul acestei diete oloproteice?

Este bine de știut că în primele 3-4 zile vei simți slăbiciune, migrenă, foame și halitoză ușoară. Asta pentru că al nostru creier nu mai primește zaharuri și folosește depozitele sale de glicogen. Astfel consumă și dă drumul producției de corpuri cetone ca sursă alternativă de energie. Începând cu a cincea zi se creează cetoza, iar simptomele enumerate mai sus dispar. Începi deja să te simți mai energic și mai activ. Nu vei mai simți foamea atât de tare, senzația se va stabiliza ușor, ușor.

Scăderea în greutate va avea loc brusc, te vei simți mult mai energic și plin de vitalitate. Zonele pline de țesunt adipos se vor diminua drastic pentru că va avea loc acțiunea de liposucție a alimentelor.

 

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *